Le canal de distribution est-il source de bien-être pour le consommateur ? Une application à l'expérience d'achat de fruits et légumes

Abstract : Through their consumption choices and practices, individuals aim to build their own identity and strengthen their well-being. Based on a quantitative survey of 455 consumers, this research shows that the distribution channel impacts the consumer perceived well-being during shopping experience, in the context of fruit and vegetable purchasing. Key explanatory variables are highlighted such as identification with the distribution channel and perceived utilitarian, hedonic and social value. Some recommendations are suggested for retailers to improve their customers' well-being through enriched and more valuable shopping experiences. (English)
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Contributeur : Martin Donnat <>
Soumis le : mercredi 6 février 2019 - 16:16:40
Dernière modification le : lundi 7 octobre 2019 - 23:21:19

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Christine Gonzalez, Gilles Séré Lanauze, Béatrice Siadou-Martin. Le canal de distribution est-il source de bien-être pour le consommateur ? Une application à l'expérience d'achat de fruits et légumes. Décisions Marketing, Association Française du Marketing, 2017, pp.57--81. ⟨10.7193/DM.087.57.81⟩. ⟨hal-02009870⟩

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