Dans quelle mesure la Grammaire du Rôle et de la Référence est-elle productive en didactique des langues ? - Université de Montpellier Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Synergies Roumanie Année : 2009

Dans quelle mesure la Grammaire du Rôle et de la Référence est-elle productive en didactique des langues ?

Résumé

This article intends to examine to which extent functional approaches in language sciences allow to strengthen relevant courses of language teaching and learning. It takes the example of the Role and Reference Grammar, whose methodological implications seem particularly productive in this field – as witness the productions in the framework of Master's degrees which contribute to the building of grammars meant for teaching, in a country where a type of French coexists with a common Creole.

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Linguistique
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Dates et versions

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Identifiants

  • HAL Id : hal-01761252 , version 1

Citer

Frédéric Torterat. Dans quelle mesure la Grammaire du Rôle et de la Référence est-elle productive en didactique des langues ?. Synergies Roumanie, 2009, 4, pp.201 - 208. ⟨hal-01761252⟩
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