Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Pré-publication, Document de travail

The urban toll revenue recycling : what is the optimal share distributed towards mass transit system?

Abstract : The paper examines the question of the redistribution of toll revenue as seen in a bottleneck congestion model. Our objective is to analyse the impact of this redistribution on total cost and on modal split between railroad and road. Following Tabuchi's two-mode model (J. Urban Econ. 34 (1993) 414), we integrate a redistribution of toll revenue between mass transit and public budget. This analysis is new in literature relative to queing models (Arnott et al. 1993). A very interesting result is shown in our model : in a pricing regime with a …ne toll and a mass transit fare based on the average cost, the optimal redistribution towards mass transit users allows to obtain an equilibrium similar to the benchmark optimal situation with marginal cost fare.
Type de document :
Pré-publication, Document de travail
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [12 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.umontpellier.fr/hal-01830227
Contributeur : FRANCOIS MIRABEL Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : mercredi 4 juillet 2018 - 17:18:27
Dernière modification le : jeudi 19 mai 2022 - 16:04:06
Archivage à long terme le : : lundi 1 octobre 2018 - 13:58:39

Fichier

Projet article.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01830227, version 1

Collections

Citation

François Mirabel, Mathias Reymond. The urban toll revenue recycling : what is the optimal share distributed towards mass transit system?. 2011. ⟨hal-01830227⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

80

Téléchargements de fichiers

48