Overcome imposter syndrome: Contribute to working groups and build strong networks - Université de Montpellier
Article Dans Une Revue Biological Conservation Année : 2024

Overcome imposter syndrome: Contribute to working groups and build strong networks

Paula A. Ruiz-Ruiz
  • Fonction : Auteur
Jose A. Sanabria-Fernandez
  • Fonction : Auteur
Jasmin M. Schuster
  • Fonction : Auteur
Joanna K. Schmid
  • Fonction : Auteur
Susan C. Baker
  • Fonction : Auteur
Megan A. Davies
  • Fonction : Auteur
Jonathan S. Lefcheck
  • Fonction : Auteur
Scott D. Ling
  • Fonction : Auteur
Anthony T. F. Bernard
  • Fonction : Auteur
Christopher J. Brown
  • Fonction : Auteur
Claire L. Butler
  • Fonction : Auteur
Ella Clausius
  • Fonction : Auteur
Antonia Cooper
  • Fonction : Auteur
Lara Denis-Roy
  • Fonction : Auteur
Yann Herrera Fuchs
  • Fonction : Auteur
Olivia J. Johnson
  • Fonction : Auteur
Cesc Gordó-Vilaseca
  • Fonction : Auteur
Cyril Hautecoeur
  • Fonction : Auteur
Leah M. Harper
  • Fonction : Auteur
Freddie J. Heather
  • Fonction : Auteur
Tyson R. Jones
  • Fonction : Auteur
Anthony C. Markey
  • Fonction : Auteur
Elizabeth Oh
  • Fonction : Auteur
Matthew Rose
  • Fonction : Auteur

Résumé

Scientific working groups bring together experts from different disciplines and perspectives to tackle the “wicked problems” facing natural systems and society. Yet participants can feel overwhelmed or inadequate in groups within academic environments, which tends to be most acute at early career stages and in people from systematically marginalized backgrounds. Such feelings can block innovation that would otherwise arise from gaining the full spectrum of unique perspectives, knowledge and skills from a group. Drawing on personal experiences and relevant literature, we identify ten contribution strategies, ranging from generating ideas, analyzing data, and producing visuals to supporting facilitation. Next, we share approaches for an inclusive and supportive process, considering the roles of both participants and leads. Generating the most productive and relevant outcomes from working groups requires engaging the full team in a constructive and supportive environment. We advocate that adopting inclusive approaches that respect the diversity of personality types and perspectives will lead to more innovative solutions to achieve conservation and sustainability goals.

Dates et versions

hal-04645431 , version 1 (11-07-2024)

Identifiants

Citer

Paula A. Ruiz-Ruiz, Jose A. Sanabria-Fernandez, Jasmin M. Schuster, Joanna K. Schmid, Susan C. Baker, et al.. Overcome imposter syndrome: Contribute to working groups and build strong networks. Biological Conservation, 2024, 293, pp.110566. ⟨10.1016/j.biocon.2024.110566⟩. ⟨hal-04645431⟩
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