. Lange-j-m, Education au Développement Durable : problématique éducative/ problèmes de didactique, Mémoire d'HDR non publié, 2011.

. Lange-j-m, « Éducation et engagement ; La participation de l'École à relever les défis environnementaux et de développement », Education relative à l'environnement : Regards, Recherches, Réflexions, n° 12, pp.105-125, 2015.

C. Larrere, Les éthiques environnementales, vol.18, pp.405-413, 2010.

. Loorbach-d, N. Fantzeskaki, and . Avelino-a, « Sustainability transitions research: transforming science and practice for societal change », Annual review of environment and resources, vol.42, pp.599-626, 2017.

J. Mccarthy, « We have never been post-political, Capitalism Nature Socialism, n°, vol.24, issue.1, pp.19-25, 2013.

R. M. , « Organizational theorizing: a historical contested terrain, 1996.

H. Renting, M. Schermer, and . Rossi-a, « Building food democracy: exploring civic food networks and newly emerging forms of food citizenship, International Journal of Sociology of Agriculture and Food, n°, vol.19, issue.3, pp.289-307, 2012.

. Simonneaux-l, « Questions socialement vives and socio-scientific issues: new trends of research to meet the training needs of post-modern society, 2013.

J. Sloam, « Introduction: youth, citizenship, and political science education: questions for the discipline », Journal of Political Science Education, issue.6, pp.325-335, 2010.

J. Sloam, « A pedagogy of engagement in higher education, Papier présenté au meeting annuel de l'Association Américaine de Science Politique, pp.1-4, 2011.