Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Article dans une revue

Le récit biographique en formation : un discours professionnel valorisant les parcours

Abstract : This paper describes biographical narratives produced during training sessions, on the occasion of an action-research organized in 2007 with 183 teachers. It analyses this type of production in particular in a Lifelong Training Process. In this perspective, this contribution tries to show how biographical narratives, when they are envisaged as professional discourses, conveniently enlighten knowhow through experience, and invite to modify the relationship with knowledge and professional behaviour. This paper examines moreover the different trends which appear in corpus analysis, to know self narrative, self commentary and refusal, which take diverse proportions and answer different social requests.
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [9 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.umontpellier.fr/hal-01727768
Contributeur : Frédéric Torterat Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : lundi 12 mars 2018 - 16:07:48
Dernière modification le : vendredi 22 octobre 2021 - 15:04:04
Archivage à long terme le : : mercredi 13 juin 2018 - 12:18:44

Fichier

lidil-3110.pdf
Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Identifiants

Citation

Frédéric Torterat. Le récit biographique en formation : un discours professionnel valorisant les parcours. LIDIL - Revue de linguistique et de didactique des langues, UGA Editions, 2011, 43, pp.91-98. ⟨10.4000/lidil.3110⟩. ⟨hal-01727768⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

192

Téléchargements de fichiers

265